Dagboek van een
Eye-gamer
Fortnite spelen op de Tobii
Woensdag was ik weer bij Mathew en gingen we verder met het uitproberen van de Flex Controller.
Kijk vooral ook even naar het filmpje!
Vandaag was het de bedoeling om de Tobii en de Flex Controller te koppelen aan Nintendo. De Nintendo moest ge-update worden, dat duurde heel lang en we zijn er daardoor niet aan toegekomen. Dat bewaren we dus voor volgende week, dan is de Nintendo in ieder geval helemaal ‘ready to go’.
We hebben het aangepaste profiel op de Tobii geïmporteerd en Mathew is ermee gaan spelen, erg leuk voor hem en zo kan ik goed kijken wat er gebeurt tijdens het spelen met de oogbesturing. Het ging eigenlijk heel goed, Mathew heeft hoofdzakelijk de ‘bewegingsknoppen’ gebruikt en die werken allemaal. Wat wel lastig is, is dat het blikveld (camera) verandert met het gebruik van de knoppen, afhankelijk van waar de knop op het scherm staat. Als Mathew bijvoorbeeld een knop aan de onderkant van het scherm gebruikt gaat zijn blikveld (camera) in het spel naar beneden. Komt dit misschien omdat we met ‘muisbesturing’ spelen in plaats van ‘oogbesturing’?
Voor nu heb ik dat een beetje kunnen oplossen door de knoppen op een strategisch plek in het scherm te plaatsen maar het is niet ideaal.
Ik heb de Flex Controller bij Mathew gelaten zodat hij het lange ‘Hemelvaartweekend’ kan spelen/oefenen/ontdekken. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat.
Volgende week dus verbinding met de Nintendo uitproberen.
Is het mogelijk om zelf via FCEA eigen (toetsenbord)functies toe te voegen aan knoppen? Dat zou een heel groot voordeel zijn.