Vandaag was het de bedoeling om de Tobii en de Flex Controller te koppelen aan Nintendo. De Nintendo moest ge-update worden, dat duurde heel lang en we zijn er daardoor niet aan toegekomen. Dat bewaren we dus voor volgende week, dan is de Nintendo in ieder geval helemaal ‘ready to go’.

We hebben het aangepaste profiel op de Tobii geïmporteerd en Mathew is ermee gaan spelen, erg leuk voor hem en zo kan ik goed kijken wat er gebeurt tijdens het spelen met de oogbesturing. Het ging eigenlijk heel goed, Mathew heeft hoofdzakelijk de ‘bewegingsknoppen’ gebruikt en die werken allemaal. Wat wel lastig is, is dat het blikveld (camera) verandert met het gebruik van de knoppen, afhankelijk van waar de knop op het scherm staat. Als Mathew bijvoorbeeld een knop aan de onderkant van het scherm gebruikt gaat zijn blikveld (camera) in het spel naar beneden. Komt dit misschien omdat we met ‘muisbesturing’ spelen in plaats van ‘oogbesturing’?
Voor nu heb ik dat een beetje kunnen oplossen door de knoppen op een strategisch plek in het scherm te plaatsen maar het is niet ideaal.

Ik heb de Flex Controller bij Mathew gelaten zodat hij het lange ‘Hemelvaartweekend’ kan spelen/oefenen/ontdekken. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat.

Volgende week dus verbinding met de Nintendo uitproberen.

Is het mogelijk om zelf via FCEA eigen (toetsenbord)functies toe te voegen aan knoppen? Dat zou een heel groot voordeel zijn.

CONTACT
Ruud van der Wel
Rijndam Revalidatie
Ringdijk 84
3054 KV Rotterdam
KvK-nummer 24447671
info@nmagaming.nl

Mede mogelijk gemaakt door:

DONATIES
Stichting 'My Breath My Music'
Bankrekeningnummer
NL43RABO0106057820
te Rotterdam

Doneer met behulp van iDeal!

Schrijf je in voor de My Breath My Music nieuwsbrief

NMA Gaming is onderdeel van stichting My Breath My Music